torsdag 12 juli 2012

Nåldyna - Zombie Style

Det var inte så många som ville vara med och rösta på nästa projekt, så jag blundade och pekade. Det blev nåldynan, och det kändes bra eftersom jag aldrig hittar några synålar och det vore smart att ha dom samlade. 

Originalnåldynan med körsbärsblommor är ju söt, men den känns inte så JAG. Jag hade en bättre idé. 

Så jag gick och köpte lite småbitar filt och igång att klippa. 
Först klippte jag ut två lika stora kvadrater i svart filt, och sen fyra sidostycken i lila. Sydde fast sidostyckena för hand. Jag sydde på rätan, eftersom jag ville ha råa kanter på den här.

 Kolla värsta snygga stygnen! Helt imponerad av mig själv.
 Sydde ihop alla kanterna och alla hörn utom ett, och genom det fyllde jag nåldynan med vad jag tror kan ha varit en del av ett par gamla mjukisbyxor. Sen sydde jag ihop det hörnet också.
 Sen dekorerade jag den! Jag broderade ett "sår" med rosa tråd, och satte en bit rosa filt som jag sydde fast med små små stygn. Sen sydde jag stora stygn med tredubbel tråd, och tadaah, en Zombienåldyna! Är sjukt nöjd, trots att jag inte är något vidare på att brodera i vanliga fall, och det är extra knepigt med en skitglad kattunge i famnen.
Bjussar på ett passande musiktips också.

1 kommentar:

  1. Cool. Får mig att tänka: tänk om man skulle göra en voodoodocka-nåldyna? Det vore ju passande!

    SvaraRadera

Du gillar´t?
Lämna gärna en kommentar! Jag svarar på kommentarerna här i min egen blogg, annars virrar jag bara ihop det. Puss!