måndag 25 juni 2012

Sjukt snygg verktygslåda

Det här är ett gammalt projekt jag vill dela med mig av.

Jag har en sån himla snygg verktygslåda som jag måste få visa upp. Den är byggd i plywood och små spillbitar av trä, och rymmer i alla fall hälften av mina verktyg (dvs, den är stoooor). Designern är min kära far. Jag har tyvärr ingen beskrivning på hur man bygger den, men såhär målar man den!


Jag började med att måla hela lådan med lila väggfärg som blivit över när jag målade hallen i min gamla lägenhet och lät den torka över natten.
Förbehandling? Ja, jag plockade ut verktygen såklart!
 Sen fixade jag i ordning en tuff bild i photoshop av bilder jag googlat fram.

 Jag skrev ut bilden, skuggade baksidan på pappret med en mjuk blyertspenna och kalkerade över den på lådan.

Sen satte jag igång att måla. Jag använde akrylfärger om jag inte minns helt fel.
  
Det såg lite tomt ut, så jag skrev ut  bilder på några rosor också och kalkerade över dom med.


Fortsatte måla:

Och vips var den klar! Hur snyggt blev inte det här? Sen var det bara att att lägga dit verktygen och kånka in den i klädkammaren där ingen någonsin kommer se den.  Det var ju inte så svårt det här!




2 kommentarer:

  1. Taaack! Den pryder sin plats dold under en massa skräp i klädkammaren.

    SvaraRadera

Du gillar´t?
Lämna gärna en kommentar! Jag svarar på kommentarerna här i min egen blogg, annars virrar jag bara ihop det. Puss!